24 år idag:D

Fyller år idag kan inte fatta att jag blir 24 år, tiden bara flyger iväg!




Igår var jag å Emelie och handlade på citygross. Fick handlat för ett tag framöver. Köpte lite söta baby kläder, som jag kommer lägga ut sen:) Tack för allting gumman, det var verkligen mysig dag.
Först blev de panta för 250 kr...hahha så mycket pant allstå ja hade. Sen in på citygross, där JAG storhandlade, en runda bland affärerna. Kommer hem helt slutkörda efter typ 3 timmar. In på IKEA där Emelie köpte diverse till Melody. Bra å ha en moster ibland:) Sen in till väla in i djurbutiken. Kommer hem, suckandes å stönades. En timme senare valpkursen!

Det gick bra med Kiro. Han var dock mycket större än dem andra. Tycker de tär fånigt att vissa går med sina valpar när de är 9 veckor. De är som att lära en baby saker. Egentligen stod de med från 4-6 månader att det gällde. Tycker åså att de är lite sent man skulle börjat i 3 månaden de är mer lagom. Kändes lite som Krio var för stor för detta, han kan ju alla bas grejor. Men det var jätte kul och det var bra saker vi fick lära dem som man kanske inte tänkte på. Så de blir å öva veckan ut...
Han var väldigt lekig när vi kom dit och ville inte vara stilla. Var rädd då att ägarna trodde något annat eftersom han skällde när vi skulle sitta stilla och ville springa och leka bland massa hundar.Så jag tänkte att nu är det kört. Kommer inte våga fråga någon om skjuts. De ligger liksom 3 km in från busshållplatsen, vilket är långt för mig när jag är höggravid.  Men det var skönt vid slutet att han slappnade av och blev trött av övningarna. Han fattade ens inte att vi hade tagit av kopplen när vi skulle hahah då sprang alla andra runt och han låg och åt gräs:P men sen fattade han efter ett par minuter. Det var underbart och se att han var lugn och snäll mot de små valparna som var inte mer än 9 veckor och var livrädda...men han slickade och luktade försiktigt. Tänkte mer hur han behandlar våra katterna ibland. ...men de är kanske lite skillnade!

Idag blir de grillning hos Tabita. Mysigt skall de bli:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0