Inget är problemfritt

Imorgon är det dags att rymma ut från min gamla lägenhet, riktigt skönt så slipper jag göra de längre fram!

Imorse var jag faktiskt uppe ganska tidigt typ halv sju. Inte då jag brukar stiga upp men min älskling och jag skulle på en sak i stan imorse innan han börjar jobba.

Läste idag en tjej blogg www.annikaokenzo.blogg.se - brukar följa hennes blogg...

Läste hennes blogg där hon skrev att tjejer vågar oftast inte skriv ut sina problem som exempelvis killproblem, förhållandeproblem etc.

Anledningen till att man aldrig skriver ut sina problem om någon är väl att man vill dölja saker. Man låtsas att allting är frid och fröjd och inget annat. Man lever i sin lilla bubbla där allting är perfekt. Men skäms för att avslöja att man har problem. Man vill inte heller erkänna det och fortsätta och förneka hur det ligger till och framför allt vill man inte avslöja för vänner eller andra blogg läsare.

Jag kan säga såhär inga förhållande är perfekta man måste kämpa ihop. Alla dyker upp och får problem, finns inget problemfritt förhållande.

Mitt förra förhållande var jag gift. Anledningen till detta är att jag har varit uppvuxen till Jehovas Vittne. Vilket jag är inte längre med i och vänner och familj har brutit kontakten med mig. Jag hade det inte alls bra i det förhållande. Han var inte den snällaste. Han behandlade mig verkligen illa.  Efter allt kaos, skilsmässa och allt annat. Har jag varit försiktigt med att hitta någon, tog ett och halvt år. Jag har dejtat en hel del och alltid hittat fel hos killar eller inte känt kemin. Killar har inte förstått mig och har inte fattat att jag har varit rädd för skaffa mig någon igen. Jag hyser stor respekt för killar som verkligen visar vad dem vill är inte på och respektera en för den man är. Med tanke på min bakgrund.  Killar som är på och för klängiga faller jag inte för. Man kan lätt avslöja killar som vill ha en för förhållande eller annat. Vi tjejer är inte dumma:P

Men nu påstår jag inte att allt är perfekt när man har förhållande. Just nu känner jag att jag har det underbart. Visst har man haft lite tjafs och kämpigt men de ingår i förhållande-paketet.


Men en sak vet jag han är den underbaraste killen jag någonsin har träffat och nu har jag ett normalt förhållande. Han respektera mig från allra första början och vi var jätte bra vänner i början och inget annat.  Han ställer upp för mig alltid och gör allt för mig. ...och jag älskar verkligen honom mer än något annat!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0