Melody

Läste Angelica blogg, en tjej jag har gått i samma klass på gymnasiet http://angelicaslivo.blogg.se/.
Blev rörd över vad hon skrev om den lilla som skall komma strax efter mig, om det inte blir samtidigt:)



Den allra första bilden i v.17



v. 27


Namnet är bestämt. Vi var sugna på Nova först och sen pratade vi om Annabel. Men nu har vi fastlagit namnet.

MELODY -NOVA, ANNABEL (beräknat datum 25 juli)

Melody

Placering på namntoppen 2009: Inte i topp 100
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 284
Antal män med namnet i Sverige: 2

Namnet Melody kommer från det engelska ordet melody som på svenska betyder melodi. Ordet melody kommer ursprungligen från grekiskans melos "song" kombinerat med aeido "att sjunga".

___________________________________


Vi tyckte båda att det passade bra med tanke på älsklingen älskar musik och har hållt på mycket med musik i sina dagar. Sen är det trots allt ett väldigt vackert namn:D

Nu är det bara 4 veckor kvar och jag är jättenervös för vad som kommer komma:) en liten söt flikka. Känner henne varje dag nu. Gillar och sparka mig på revbena. Jag hoppas jag kan ge min lilla Melody en barndom som både vi inte har haft. Jag hoppas ja kommer att kunna bli en bra mamma. Inte för jag påstår min mamma inte har varit bra, men hon har inte kunnat finnas där alltid för mig. Jag flyttade runt till olika släktingar, jag bodde nere i Polen medans mamma bodde här i Sverige en tid och på grund av att det blev som de blev som hände det vissa saker.

Mitt liv var inte alls som jag hade tänkt mig tills jag träffade en underbar man, min sambo. Han gör allt för mig. Har alltid funnits för mig där oavsett ur jag har mått så har han alltid ställt upp. Jag kan helt enkelt inte få det bättre än med han. Han är både vacker på utsidan som på insidan. Har helt enkelt hittat mannen i mitt liv, vilket jag aldrig trodde att ja skulle. Jag trodde heller inte att jag skulle hitta någon eller skaffa mig barn.

Jag har gjort misstag i mitt liv, jag har förändras...

____________________________________

Å fresten så är det min namnsdag idag :)

Populäritet idag: Minskar
Placering på namntoppen 2009: Inte i topp 100
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 7610
Antal män med namnet i Sverige: 0

Kvinnonamnet Paulina är en en feminin variant av Paulinus som är envariant av Paulus. Betydelsen är den lilla. Se även Paula. Namnet har använts i Sverige sedan 1700-talet. En variant av namnet är Pauline.Paulina klättrade uppåt på listorna under slutet av 1900-talet, men är nupå väg neråt igen.31 december 2005 fanns det totalt 7 396 personer i Sverige med namnet Paulinavarav 2 506 med det som tilltalsnamn.År 2003 fick 159 flickor namnet, varav 41 fick det som tilltalsnamn.Namnsdag: 22 juni.

_____________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0