hos Erika

Nej nu försvann allt jag skrev så jag gör de kortfattat:P

Ja ännu en natt hos erika, fick reda på att renovering blir inte färdig förrän tidigast på måndag ...allstå shit...

Blir mycket pluggande fram tills nästa vecka eftersom jag påbörjar min nya kurs om en vecka. Läser just nu om skillnaden mellan mannen och kvinnan i olika kultuter.

Hade gärna levt bland khasistammen i Indien. Där har mannen inte ett ord och säga emot. När det gäller giftemål är de mannen som flyttar hem till kvinnan. Mannen tar hand om barnen. Medan kvinnan lever loppan, nästan:P ja helt tvärtom än alla andra länder där kvinnorna blir förtryckta.

Men i många kvinnor i andra länder blir också förtryckta och mindre värda.  Som i Asien där kommer pojkarna först och främst, eftersom flickorna är bara en kostnadsfråga bland familjen. Detta leder ofta till aborter eller man låter flickorna svälta ihjäl och pojkarna får äta sig mätta. Allt som har med hälso frågor och göra har pojkarna först och främst rätt till..

Helt otroligt...

Jaja har nog pluggat alldeles för mycke nu...eftersom jag börjar bli så allvarlig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0