KIRO

Kiro- blev namnet! Vilket passar perfekt!

Varje dag är en ny utmaning med han. Han är ju en valp och ska röra, tugga, dra i allt. Men han är duktig och lugn säger många ändå. Första dygnet vi hade haft honom så lärde jag han sitta på en kvart och det kan han nu. Så han lär sig snabbt, och är riktigt smart! Jag hoppas däremot att han blir rumsren inom tre månader. Sen gör de inget om de händer olyckor ibland för de tar ju tid. Däremot håller han sig hela natten. VIlket är duktigt!!

Jag vet sist jag hade en hund- min underbara Sally och uppfostrade vi henne genom att dra ner nosen. VIlket vi inte gör med Kiro nu men detta är för 10 års sen. Så fort han sätter sig FYYYYAR ja han. Sen drar jag ner han i trappen och går ut direkt. Jag vet inte med har hört att hanar kissar lite oftare än honor. Försöker gå ut med han efter 1,5 timme. Leker han eller sover och vaknar går jag ut efter en stund. Sen gillar han bita en. Särskilt om han blir sur. Men jag ger mig inte då får han också en nafs av min hand.

Envis men lika ENVIS måste man vara. Han har fattat att det är ingen idé och köra med mig. Som ja skulle sova vidare efter Johnny hade varit ute men han så ville han in till mig igen. Sen skulle han ut igen. Då började han krafsa, bita, försökte nå handtaget (vilket han har fattat att man öpnnar med). Då var de dra honom till mig lägga han och där skulle han ligga. Spelade ingen roll om han gnällde och var sur och bits  i 10 min sen la han sig, ytterligare efter ett tag började han ingen men, han gavs sig och visste de var ingen ide längre. Nu idag så höll jag på i max 2 min. Sen la han sig. Han mindes väl från gårdagens kämpande!!


De är tufft men de kommer gå bra! Hoppas han lugnar ner sig senare bara!





Han första glass någonsin:) de var riktigt gott!!!






Kiros mamma

¨

Kiros pappa

Kommentarer
Postat av: yasse

Bara kämpa på. Låter bra det där :) Vi får ta och träffas nästa gång jag kommer ner så kan han få leka med Kingston med :) Hur stor är han nu? Vad väger han? Åh vad skoj att ni också skaffat hund, och en sån söt än med ;) Kram kram

2010-04-20 @ 15:40:17
URL: http://jagochdolce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0