v. 35



Imorgon börjar en ny vecka, vecka 35.

Nu väger bebisen nästan 2,5 kg och är ungefär 45 cm lång. Du kanske kan se en armbåge, fot eller ett huvud sticka ut på magen, när den rör och sträcker på sig. Eftersom livmoderns väggar och din mage sträcks alltmer och blir tunnare, kommer mer ljus in och bebisen kommer att utveckla tydligare dygnsrytm.

_________________________________


Blev tillfrågad och jobba men känner att ja inte orkar nu. För två veckor sen gick de men nu börjar det kännas överallt, bena värker, underlivet värker. Jag hoppas verkligen dem här 5 veckorna går fort.

Börjar känna mig väldigt trött. Så fort jag har diskat eller dammsugit lite är jag helt slut och vill sova efteråt. Kan gå upp vid elva på morgonen men sen vilja sova ett par timmar igen på eftermiddagen. Är väldigt ledsen om dagarna med, men de tillhör väl graviditeten. 

´Börjar ha tankar kring förlossningen. Tankar om hur det kommer gå, hur det kommer och kännas, om komplikationer.
Har hört både hemska historier från folk om hur moderkakan fastnat, det var de värsta de har varit med dem men också en väldigt skön och härlig upplevelse.


Vi får väl se hur jag kommer å uppleva förlossningen. Det kommer nog gå kanon:) TÄNK BARA POSITIVA TANKAR. Vilket fall som helst kommer vi få en underbar dotter som vi kommer älska överallt annat, och ge en bättre barndom än man själv har fått.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0